onsdag den 21. december 2011

Jagten på en sættekasse..

..jeg har fået en god ide - jeg ville bare ønske, jeg havde fået den lidt før ;-) ..det drejer sig om, at datteren min skal have en sættekasse i julegave.. en sættekasse, hvor hun kan sætte alle sine små Hello Kitty figurer og hvad der ellers er vigtigt for een 9-årige pige..
Problemet er bare, at en sættekasse ikke er til at opdrive - ihvertfald ikke i den by, jeg bor ved. Jeg ved det, for i går brugte jeg laang tid på at gå rundt fra butik til butik og spørge efter sættekasser. Jeg har været i alle de butikker, man kunne forvente have en sættekasse på lager ..og i alle dem, som man ikke kunne forvente, men som måske alligevel kunne have een stående af en eller anden grund, dog uden held.. Og alle steder oplevede jeg noget pudsigt.. de helt unge ekspedienter lignede et stort spørgsmåltegn, og spurgte: "Hvad er en sættekasse?" ..og bagved stod der en (næsten) lige så ung, eller #host# på-alder-med-mig ekspedient, der udbrød: "Jeg ved godt, hvad en sættekasse er - sådan een havde jeg, da jeg var barn!" ..og mens de sagde det - bare i et kort øjeblik - fik de et lidt fjernt blik i øjnene og et lille smil om munden.. DET vil jeg gerne give min datter - også selvom hun nok syntes, det er en skod-gave, lige når hun lukker den op, for øverst på ønskelisten står jo en computer..
Og i dag det er faktisk lykkedes at finde en trævare-butik i Roskilde, der sælger sættekasser.. i hvide og lige i den størrelse og rumfordeling, jeg gerne ville have. Og jeg har ringet og snakket med dem - der er masser på lager, så min mand skal forbi på vej hjem fra arbejde. Det eneste, der kan gå galt nu, er hvis de ikke sælger til private, men den kamp må min mand tage..
Planen er, at jeg skal pynte sættekassen med papir på bagvæggen af rummene, men da jeg skal på job i nat, samt fredag nat, har jeg kun torsdag nat at gøre godt med, da tøsen jo starter juleferie fra skole i dag, og derfor er hjemme. Så hvis der er nogen derude, som har prøvet at pynte sættekasser før, og som vil dele deres erfaring om, hvordan man hurtigst bliver færdig, er I velkomne til at byde ind.. ;-)

Jeg vil også gerne vise jer et fødselsdagskort, jeg har lavet, bare fordi jeg har et stempel med en skøn fed fe, som trængte til at blive luftet. Her er hun:


..og I får også lige et nærbillede af hende..

Ihh, jeg syntes altså, hun er så skøn.. Hun er fra Stampavie/Mo Manning, og er malet med ProMarker/FlexMarker, men jeg har desværre ikke fået noteret, hvilke farver jeg har brugt..

6 kommentarer:

  1. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, jeg har aldrig prøvet at lave en sættekasse (heldigvis).
    Skønt festempel du har, hun tager sig ganske fin ud på kort =D
    KH lonol/Lonnie

    SvarSlet
  2. Jeg kan heller ikke hjælpe dig.
    Sødt kort.

    SvarSlet
  3. Det er vigtigt at der er lim nok på -- vi lavede dem på jobbet - og de blev rigtig fine, der brugte vi decupage lim --- meget lim ( hvis du ikke har det, så alm trælim med halvt vand det virker ogsså ... :)

    Og så er det ellers bare igang :)

    God fornøjelse, må vi se projektet ??+

    Knus fra Hanneby

    SvarSlet
  4. Jeg har pyntet en sætte kasse, og det vigtigste du skal huske er at der som regel ikke er nogle rum der er HELT ens så du skal måle de indvendige mål på hvert enkelt rum du laver- skriv det evt inde på bagvæggen af hvert rum hvor du alligevel kommer papir på bagefter ;)

    Jeg brugte vist bare lim til mit.. Det tager lang tid at få hvert papir til at passe perfekt.. Men jeg er sikker på din datter bliver glad.. Min søn havde en formet som et skib da han var lille.. Den har jeg lige fundet på loftet igen så den ville han gerne have op..
    Tror aldrig de går helt af mode...

    SvarSlet
  5. Halløj..

    Håber hun blev glad for den og glæder mig til at se billeder ;-)

    SvarSlet

..så hyggeligt, du har lyst til at skrive en kommentar - tak skal du have.. :)

..so nice of you, that you feel like writing a comment - thanks.. :)